PLZNITO – HLÁŠENÍ ZÁVAD

Provozuje a administruje:
Kontaktní centrum města Plzně
SPRÁVA INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ MĚSTA PLZNĚ – příspěvková organizace
tel.: 378 031 111
e-mail: plznito@plzen.eu
Nápověda
Aplikace PlzniTo je komunikační kanál, kterým můžete jednoduše upozornit město na závady a problémy ve veřejném prostoru.
Například:
  • nefunkční veřejné osvětlení
  • černé skládky
  • poškozené lavičky nebo herní prvky
  • výtluky v chodnících a silnicích
  • přerostlou zeleň,
  • přeplněné kontejnery
Vaše hlášení se okamžitě dostane k úřadu nebo správci, který má problém na starosti.
Aplikace neslouží k nahlašování
  • trestné činnosti, rušení pořádku, pohyb nežádoucích osob, špatné parkování a přestupky proti vyhláškám města – v těchto případech volejte Městskou policii Plzeň (156).
  • závady na majetku soukromých osob nebo jiných organizací (Správy železnic, sítě společnosti ČEZ Distribuce, a.s. aj.) – tato hlášení označíme jako „nepatří městu“ a předáme je dál organizacím pouze pro informaci.
  • žádostí o změny v dopravním značení (např. seřízení semaforů, přidání nebo úpravy DZ).
  • Spolupracujeme například s těmito partnery:

  • Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (silnice II. a III. třídy)
  • Ředitelství silnic a dálnic ČR (dálnice a silnice I. třídy)
  • Povodí Vltavy (pozemky v okolí řek)
Jak zadat nové hlášení
  1. Klikněte na tlačítko Přidat hlášení.
  2. Vyplňte co nejpřesněji adresu nebo označte místo na mapě (ideálně přímo na místě závady a v reálném čase).
  3. Napište stručný název (např.: Nesvítí lampa VO)
  4. Popište závadu – Popis problému (zde se můžete rozepsat, aby bylo jasné, co je třeba řešit).
  5. Vyberte vhodnou kategorii.
  6. Přidejte fotografii – ty jsou pro nás zásadní. Pomohou kolegům z úřadů okamžitě posoudit situaci a urychlit tak úklid, opravu či údržbu.
  7. Uveďte e-mail, na který vám dáme vědět, co se s hlášením děje (e-mail nikde nezveřejňujeme ani nepředáváme třetím stranám).
Dotazy k hlášení

Jsme rádi za zpětnou vazbu, a pokud je třeba něco doplnit nebo upřesnit informaci k už zadanému hlášení, napište nám prosím na plznito@plzen.eu. Nový e-mail je lepší než zakládat celé hlášení znovu – díky tomu se všechno udrží na jednom místě, vyřeší rychleji a nedojde k duplicitě, která může být smazána.

Jak sledovat, co se děje dál
  • Každé hlášení nejprve projde kontrolou na Kontaktním centru.
  • Poté je předáno příslušnému úřadu nebo správci, který se mu začne věnovat.
  • Průběh řešení vidíte přímo v detailu hlášení (v části Průběh) a všechna aktivní hlášení si můžete prohlédnout v mapě.
Stav hlášení

Každý podnět má svůj stav, který ukazuje, v jaké fázi se právě nachází:

Aktivní hlášení
  • Nové
  • V řešení
Ukončené hlášení
  • Vyřešené
  • Zodpovězené
  • Odmítnuté
  • Neptaří městu
Jak se podněty ukončují
  • Pokud jde o jasnou závadu, která se brzy opraví nebo je už opravená, hlášení je označeno jako Vyřešené.
  • Někdy je označeno jako „Vyřešené“ i tehdy, když oprava proběhne až později – typicky u veřejného osvětlení, dopravního značení nebo městské zeleně. V takovém případě je oprava naplánována dle harmonogramů a proběhne vždy v nejkratším možném termínu.
  • Odmítnuté hlášení neznamená, že jsme se jím nezabývali – ale že požadavek z objektivních důvodů nelze splnit, např. požadavek na realizaci nového oplocení dětského hřiště. Může být označeno jako „odmítnuté“, protože nebylo zahrnuto do plánu finančních investic na další období.
  • Zodpovězené jsou podněty, u kterých řešení trvá déle a závisí na mnoha okolnostech (např. rekonstrukce silnic nebo správní řízení – autovraky). Úřad s nimi počítá, jen nejde požadavek vyřešit v tomto okamžiku, protože je řešení dlouhodobějšího charakteru.
  • Nepatří městu znamená, že majetek či pozemek není ve vlastnictví města Plzně (např. soukromé pozemky, oplocení firem, areály a parkoviště obchodních center, pozemky bytových družstev nebo více soukromých vlastníků). V takových případech Plznito podnět předává dál pouze tehdy, pokud je k dispozici kontakt na příslušnou instituci, a to formou informační zprávy.
  • V ostatních případech město za majetek neodpovídá a je nutné obrátit se přímo na vlastníka.
Ukončená hlášení zůstávají v aplikaci ještě 30 dní, pak se smažou.
Když PlzniTo nestačí

Některé požadavky je potřeba řešit jinak – třeba rozsáhlé rekonstrukce komunikací, nové retardéry, zrcadla nebo nová světla veřejného osvětlení. Pokud byste rádi, aby se rozšířilo nebo nově zřídilo veřejné osvětlení, je třeba podat písemnou žádost přímo na Správu veřejného statku města Plzně (SVSMP), Klatovská třída 10, Plzeň – úsek komunikací, oddělení veřejného osvětlení. Stejně tak je tomu u větších rekonstrukcí komunikací – zde se žádost posílá na silniční správní úřad, popř. správci dotčené komunikace, a věc se dále řeší ve správním řízení. Nevíte-li si rady, napište na info@plzen.eu – poradíme vám, kam se obrátit a jak žádost sepsat.

Nevhodná hlášení

Podněty s vulgárním, nesmyslným nebo duplicitním obsahem může Kontaktní centrum smazat bez upozornění.

Používané zkratky
  • SVSMP – Správa veřejného statku města Plzně
  • MP – Městská policie Plzeň
  • ÚMO – Úřad městského obvodu
  • MMP – Magistrát města Plzně
  • ŘSD – Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • SÚSPK – Správa a údržba silnic Plzeňského kraje
  • OŽP – Odbor životního prostředí